Blogrys

Reklama na raz

Czytasz starą notkę zaimportowaną z WordPressa. Niektóre elementy układu stron – w szczególności rozmiary i zakotwiczanie ilustracji oraz światło – mogą pozostawiać sporo do życzenia. Gdzieniegdzie wyparowały też multimedia, w szczególności zagnieżdżone wideo z YT.

Najsłynniejsza reklama telewizyjna na świecie zasłużyła na swoją sławę z przynajmniej trzech powodów. Po pierwsze, została perfekcyjnie wyreżyserowana – za kamerą stanął sam Ridley Scott będący wówczas u u szczytu formy. Po drugie, wyemitowano ją (oficjalnie) tylko jeden jedyny raz, w trakcie meczu Super Bowl 22 stycznia 1984 r. Po trzecie, zapowiadała premierę pierwszego komputera z legendarnej serii Macintosh, który do amerykańskich sklepów trafił dwa dni później.

Inną słynną reklamę-jednorazówkę stanowi tzw. „Dziewczynka ze stokrotką” z 1964 r., w której Lyndon B. Johnson straszył wyborców, że jeśli zagłosują na jego republikańskiego rywala, Barry'ego Goldwatera, to zaryzykują rychłą globalną wojnę termojądrową.  Spot wywołał ogromne kontrowersje i natychmiast go wycofano.

Johnson odniósł przytłaczające zwycięstwo. Uzyskał 486 głosów elektorskich. Goldwater – zaledwie 52.

 






Komentarze

5000lib (2019-01-27 20:42:42)

Oj tak najdroższa i najsłynniejsza, a teraz, przy okazji dwóch części filmu o Jobsie, to najczęściej maglowana reklama. W Polsce, chociaż zdarzają się wyjątki, reklama nadal nie jest formą sztuki, chociaż...